Casa > A SAPERTURA > Regulatori di crescita di e piante > PGR

Introduzione è funzioni di Plant auxin

Data: 2024-05-19 14:56:35
Sparte noi:
L'auxin hè l'acidu indole-3-aceticu, cù a formula molecular C10H9NO2. Hè a prima hormona scuperta per prumove a crescita di e piante. A parolla inglesa vene da a parolla greca auxein (cresce).
U pruduttu puru di l'acidu indole-3-aceticu hè cristallu biancu è hè insoluble in acqua. Facilmente solubile in solventi organici cum'è etanolu è etere. Hè facilmente oxidatu è si trasforma in rosa rossa sottu u lume, è a so attività fisiologica hè ancu ridutta. L'acidu indole-3-aceticu in i pianti pò esse in un statu liberu o in un statu ligatu (ligatu). L'ultimi sò soprattuttu complexi di ester o peptide.

U cuntenutu di l'acidu indole-3-aceticu liberu in i pianti hè assai bassu, circa 1-100 microgrammi per kilogramu di pesu frescu. Hè varieghja secondu u locu è u tipu di tissutu. U cuntenutu in tissuti o organi chì crescenu vigorosamente, cum'è i punti di crescita è u polu hè relativamente bassu.
Assai Plant auxins ghjucà dinù un rollu in a divisione cellula è diffirenciazione, u sviluppu di frutti, a furmazione di ràdica quandu piglià cuttings è defoliation. L'auxina naturale più impurtante hè l'acidu β-indole-3-acetic. I regulatori di crescita di e piante sintetizzati artificialmente cù effetti simili include brassinolide, cytokinin, gibberellin, Naphthalene acetic acid (NAA), DA-6, etc.

U rolu di Auxin hè duale: pò prumove a crescita è impedisce a crescita;
pò accelerà è impedisce a germinazione; pò prevene a goccia di fiori è frutti è di fiori magre è frutti. Questu hè in relazione cù a sensibilità di a cuncentrazione d'auxin à e diverse parti di a pianta. In generale, i radichi di e piante sò più sensittivi chì i germogli cà i steli. I dicotiledoni sò più sensibili cà i monocotiledoni. Dunque, l'analogi di auxin cum'è 2-4D pò esse usatu cum'è erbicidi. Hè carattarizatu da a so natura di doppia faccia, chì pò prumove a crescita, impedisce a crescita, è ancu tumbà e piante.

L'effettu stimulanti di l'auxin hè specificamente manifestatu in dui aspetti: a prumuzione è l'inibizione:
L'auxin hà un effettu promotore:
1. Formazione di fiori femminili
2. Parthenocarpy, crescita di u muru ovariu
3. Differentiation of bundles vascular
4. Espansione di foglie, furmazione di e radichi laterali
5. Crescita di sementi è frutti, guariscenza di ferite
6. Dominanza apicale, etc.

L'auxina hà effetti inhibitori:
1. Abscissione di fiori,
2. Abscissione di frutti, abscissione di foglie giovani, crescita di rami laterali,
3. Formazione Root, etc.

L'effettu di l'auxina nantu à a crescita di a pianta dipende da a cuncentrazione di auxina, u tipu di pianta è a pianta. ligati à l'urgani (radici, steli, gemme, etc.). In generale, cuncintrazioni bassu ponu prumove a crescita, mentre chì alta concentrazione pò impedisce a crescita o ancu causà a morte di e piante. I pianti dicotiledoni sò più sensittivi à l'auxin cà i pianti monocotiledoni; l'organi vegetativi sò più sensittivi chì l'organi riproduttivi; e radiche sò più sensittivi cà i ciumi, è i ciumi sò più sensittivi cà i steli, etc.
x
Lasciate un messagiu